הֶן עָם לְבָדָד יִשְׁכֹּן וּבַגּוֹיִם לֹא יִתְחַשָּׁב (כ"ג ט')
כלומר, שכל אומה אף שיש לה נימוסיה המיוחדים לה אעפ"כ כל האומות מענין א' הם, אבל ישראל לא יתחשב כלל בגויים כי מובדל ומופרש הוא וקדוש ייאמר לו. וכן אמר משה 'יצב גבולות עמים למספר בני ישראל' כי באמת אין סיבה לגבולות עמים כי הנכון הוא שכדאי לכל העמים להיות לעם א', והיה להם להשתדל להיות מאוחדים, אלא היה זה ברצון ה' כי אילו היו כל העמים עם א' ורק ישראל לבדו נבדל מהם הרי היו קמים עליו להכחידו מן הארץ, ולכן חילק ה' בין העמים כדי שיהיו ישראל כעם אחר ואחד מן העמים, וחילוקי הענינים לפי העמים ישמשו לעם ישראל סמיכה לקיום בין האומות, וזה שאמר הכתוב יצב גבולות עמים למספר בני ישראל, ביודעו כי מספר בני ישראל מעט הוא לכן יצב גבולות עמים.
(מרן הגאון רבי אליהו מאיר בלוך זצ"ל)