כמסורת הישיבה הקדושה מימי רבינו מרן שר התורה הגר"ח קנייבסקי זיע"א, נערך השנה מעמד אפיית המצות בעבור נדיבי הישיבה הקד', בביתו של מרן פוסק הדור הגאון רבי משה שטרנבוך שליט"א שטרח ונתאמץ ואפה במו ידיו הקדושות את המצות לכבוד מחזיקי התורה בדורנו.
- ישיבת עטרת שלמה
- ניסן פ"ו
מיד לאחר קריאת המגילה התקיים כמידי שנה סדר "קבלת התורה מאהבה" ובית המדרש התמלא מפה אל פה, בשקידה נפלאה ובדבקות עצומה, כשלאחר מכן התקיימה מסיבת הפורים המסורתית בהשתתפות רבותינו ראשי הישיבה שליט"א ורבני הישיבה בשירה וברקודים, בשבח והודיה לבורא יתברך
- ישיבת עטרת שלמה
- ניסן פ"ו
כמסורת הישיבה הקד' מידי שנה ימי החזרות של תקופת ה"מסכתא" החלו בסדר לימוד מיוחד באשמורת הבוקר של יום תענית אסתר, כשמיד לאחר סעודה בחדר האוכל לפני עלות השחר, החל סדר החזרות ברציפות של לימוד שעות רצופות רבות שנמשכו גם ביום תענית אסתר וגם בפורים.
- ישיבת עטרת שלמה
- ניסן פ"ו
לקראת ימי הפורים ותחילת ימי החזרות נרשמה בישיבה הק' התעוררות רבה לניצול הזמן ותוספת עמל ושקידה. כאשר מחוץ תשכל חרב עם רוחות המלחמה המנשבות והאזעקות המנסרות את האוויר.
באחד מהימים עם התרחשות אזעקות שוב ושוב בשעת תפילת שחרית, התפללו תלמידי הישיבה במקלטים בקרית הישיבה, כאשר דבר לא יוכל לאש התורה המלחכת סביבות ההיכל.
גם בשאר היכלי התורה שע"י הישיבה הקד' נמשכו הסדרים כרגיל בהוראת רבותינו רה"י שליט"א, שאף עוררו כי בעת הזאת חובה עלינו להוסיף ולהגביר חיילים לתורה ביתר שאת וביתר עוז לעורר רחמי שמים על אחב"י, בתלמודי התורה שע"י הישיבה הקד' נמשכו הסדרים לבני הכיתות הגבוהות ככל האפשר, ולצעירי הצאן תלמידי הכיתות הנמוכות נערכו הלימודים ונמסרו השיעורים במרחב הקולי.
- ישיבת עטרת שלמה
- ניסן פ"ו
הצלחה גדולה ברישום לתלמוד תורה מתחם הסופרים בשכונת איילת השחר בצפון העיר בני ברק, שהוקם לפני כשנה עם איכלוס הפרוייקט, ובס"ד התלמוד תורה הצליח מאוד ואף השפיע עמוקות על הצביון התורני של השכונה כולה, כשעם הצטרפותם של משפחות רבות למגורים בשכונה הפך הת"ת לאבן שואבת ולמגדל אור של תורה וחינוך בדרך המסורה, הת"ת עומד בהנהלת הרה"ג ר' אליעזר זילברצוויג שליט"א.
בס"ד עם הרישום השנה נרשמה הצלחה גדולה בביקוש רב ממשפחות בני התורה המתגוררים והעתידים להתגורר בשכונה, כשלמרות הקמת הת"ת רק בשנה שעברה, כבר ישנם בת"ת מלבד הגנים גם כיתות א' ב' וג', העמלים ועוסקים בתורת ה'.
- ישיבת עטרת שלמה
- ניסן פ"ו
מעמד רב רושם התקיים בקריית הישיבה לרגל סיום מסכת זבחים ותחילת מסכת מנחות במסגרת השיעורים לבני ועד חמישי בישיבה הק' בחבורות המתקיימות בהיכל הישיבה הק', שיעור חבורת "משכימי קום" קודם תפילת שחרית, והשני בשעות ליל לאחר סדר ג'.
במעמד הסיום השתתפו ונשאו דברים רבינו ראש הישיבה הגאון רבי חיים פיינשטיין שליט"א, אשר אף ברך ועורר את הלומדים בגודל עניין לימוד סדר קדשים, ורבינו ראש הישיבה הגאון רבי חיים מרדכי אוזבנד שליט"א, שהביע את התפעלותו מניצול הזמן והוספת הקודש על הקודש בתוספת השלמת לימוד חלקי הש"ס. עוד השתתפו, הגאון ר"י וינפלד שליט"א, הגרמ"א פרידמן שליט"א, והגר"א ברונר שליט"א, לשוש עם התלמידים החשובים נ"י.
- ישיבת עטרת שלמה
- ניסן פ"ו
חידוש מבורך נודע בשנה זו באפיית "מצות החבורה" שע"י הישיבה הקד' לאלפי משפחות אברכי כוללי הישיבה הקד' ורבניה, כאשר לראשונה עומדת אפיית המצות תחת כשרות "בד"ץ עטרת שלמה" שבהכוונת הגאונים הגדולים ר"ש רוזנברג שליט"א ורמ"ש קליין שליט"א, ובפיקוחו של הגאון רבי יחזקאל קפלן שליט"א.
אפיית המצות נערכה בהשתתפות רבותינו ראשי הכוללים שליט"א, שהגיעו יחד עם תלמידיהם בני הכוללים מכל רחבי הארץ, על מנת שיצא דבר מוגמר בשלימות ההידור והדקדוק, כשגם רבני הבד"ץ שליט"א אפו את מצותיהם בחבורה זו, מצות שמורות בתכלית הראויות לכורכן יחד עם זבח הפסח בב"א.
- ישיבת עטרת שלמה
- ניסן פ"ו
מעמד לחיים מיוחד התקיים בהיכל "בית שמאי" שבקרית הישיבה לרגל יסודו וכינונו של שיעור חפץ חיים בעיון, ע"י מורנו הגאון רבי שמעון סורוצקין שליט"א, ע"י רשת הכוללים "חפץ חיים בעיון" שידם רב להם בייסוד חבורות ללימוד חפץ חיים בעיון בכל אתר ואתר.
השיעור מתקיים בישיבה הקד' בהשתתפות רבים מבני הישיבה החפצים להתעלות ולהתרומם בכלל הנהגותיהם ע"י חיזוק ענין קדושת הדיבור שכידוע מלבד היותו מצווה מדאורייתא זוכים ע"י זה לאור הגנוז שאין כל מלאך ובריה יכולים לשער, ושומר פיו ולשונו שומר מצרות נפשו.
במעמד היסוד וה'לחיים', השתתפו רבינו רה"י הגאון רבי חיים מרדכי אוזבנד שליט"א, מורנו הגאון רבי שמעון סורוצקין שליט"א, והגאון רבי מרדכי שמואל אדלשטיין שליט"א, שנשאו דברי חיזוק וברכה.
- ישיבת עטרת שלמה
- ניסן פ"ו
מעמד מרגש ומיוחד התקיים בקריית הישיבה לרגל סיום הש"ס אשר נלמד ע"י הבחור היקר והחשוב אליעזר דויטש נ"י מחשובי תלמידי הישיבה נ"י, בהשתתפות הוריו שיחי', בני משפחתו וחבריו בני הישיבה הק' נ"י. במעמד נשא דברים רבינו ראש הישיבה הגאון רבי שלום בער שליט"א בענין המעלה הגדולה שיש בסיום, ובשבח המסיים. בדבריו ציין את ההתפעלות הגדולה שיש מהזכות לראות דבר נפלא כ"כ, אשר מגיע משקידה וכוח רצון ומניצול הזמן כראוי.
במעמד נערכה סעודת מצוה מתוך שירות ותשבחות כיאה לכבוד התורה ולומדיה.
- ישיבת עטרת שלמה
- ניסן פ"ו