יום רביעי, ערב פתיחת זמן חורף, בני הישיבה כולם עסוקים ומתכוננים לקראת תחילת זמן חורף, זה נוטל את מזוודתו וזה כורך את מחברותיו, והשמועה המסעירה והמחרידה פושטת כאש בשדה קוצים.
מדינת ישראל, ומערכת המשפט המרושעת, שלחו את זרועותיהן, ובחוצפה אדירה שלא נשמעה כמותה העזו לשלוח יד בקודש הקודשים של כלל ישראל, בלומדי התורה. במעצרו הנפשע של הבחור המופלג אריאל שמאי נ"י מבחירי הישיבה הקדושה, בן עליה שאין לו אלא ד' אמות של הלכה בלבד, רך בשנים ואב בחכמה שעדיו לגדול בישראל, ניטל מביתו בעיר רמת גן בשעת ליל מאוחרת למעצר ב'עוון' ו'חטא' היותו לומד תורה, ה"י.
חרב ננעצה בשערי בית המדרש.
השמועה פשטה כאש בשדה קוצים, 'תלמיד עטרת שלמה' נעצר. הכל הבינו כי מדובר בחציית כל הקווים האדומים. עזות מצח שאין לתאר. הכרזת מלחמה, בהשם ובתורתו.
בשיחה טרנס-אטלנטית משדה התעופה בארה"ב, מיד עם נחיתתו של רבינו ראש הישיבה הגאון רבי שלום בער סורוצקין שליט"א, היישר לביתם של רבותינו ראשי הישיבה והמשגיח שליט"א, ולביתו של מרן ראש הישיבה הגאון רבי משה הלל הירש שליט"א, בהתייעצות חירום, נפלה ההבנה והתקבלה ההחלטה, לא נותרה כל ברירה.
וכך, לראשונה בהיסטוריה מאז קום המדינה, ההסעות שיועדו להוביל את בני הישיבה הקד' לשערי קרית הישיבה בראשון לציון שינו את מסלולן לעבר שערי כלא 10 בבית ליד. בראשות מרן ראש הישיבה הגאון רבי משה הלל הירש שליט"א ורבותינו ראשי ורבני הישיבה שליט"א, התקבצו למעלה מאלף ומאתיים תלמידי הישיבה הקד', למעמד אדיר של פתיחת זמן חורף בשער הכלא, תיבה ברחובה של עיר.
לימוד 'בבא בתרא' החל תחת כיפת השמים. רחבת הכלא בבית ליד שמעה לראשונה, את יסודות דין חזקת ג' שנים ב'שיעור כללי' שנמסר בשער הכלא, והכתלים המבוצרים של בית המעצר ספגו את הזעקה הגדולה.
באופן שלא זכור כמותו, נפתח זמן חורף בישיבת עטרת שלמה בשער הכלא. מתוך השתתפות בצערו של בן החבורה המופלג, מתוך הכרזה ברורה לרודפי התורה ושלטון המשפט כי לא נחריש ולא נשקוט על חילול כבודם של בני התורה, ומתוך תפילה וזעקה אדירה לבורא עולמים על ביאת מחרפי קל בתוך מקדש חדריה.
בשעת צהרים מוקדמת שעה קלה טרם יציאת ההסעות מכל רחבי הארץ לכיוון קריית הישיבה בראשון לציון לתחילת הזמן, קיבלו תלמידי הישיבה את ההודעה כי על פי הוראת רבותינו ראשי ורבני הישיבה שליט"א תלמידי הישיבה מגיעים לפתיחת זמן חורף בשערי הכלא, במפגן אדיר לחיזוק הבחור החשוב אריאל שמאי נ"י ולחיזוק כבודה של תורה, ועל כן כל ההסעות לכיוון קריית הישיבה יעברו כולם דרך הכלא הצבאי להריע ולזעוק ולמחות על כבוד התורה, ולפתוח את זמן חורף בשער הכלא.
בערבו של יום עם דמדומי חמה, ולאחר טלטולים רבים בדרכים העמוסות לעייפה עצרו כל עשרות האוטובוסים מכל רחבי הארץ בשערי הכלא הצבאי. מחזה מרהיב שאזור הכלא לא ראה, עשרות אוטובוסים חונים בסדר מופתי, זה לצד זה, מובילים את בני הישיבה הקדושה לעבר אזור הכלא. כשהם מתאספים בראשות רבותינו ראשי הישיבה רמ"י הישיבה והמשגיחים שליט"א.
בהנהלת הישיבה דאגו לשלום הבחורים מחמת השעות הארוכות בדרכים ולכך הוגש במקום כיבוד קל ושתייה שיהיה כוח לעמלי התורה לזעוק על כבודה של תורה.
המעמד האדיר החל כשרבינו ראש הישיבה הגאון רבי חיים מרדכי אוזבנד שליט"א פותח באמירת פרקי תהלים, וכל בני הישיבה זועקים עמו יחד בלב נרגש 'הוציאה ממסגר נפשי להודות את שמך'.
לאחר אמירת התהילים נשא רבינו רה"י הגרח"מ שליט"א מילים קצרות בכאב עצום שניכר על פניו, ועורר על חובתו של כל אחד ואחד להשתתף בצער של חברו, כי כל הצער של השני הוא גם צער שלנו. בד בבד התריע רבינו רה"י שליט"א להישמר ולהיזהר בשל החשש שמא כוחות השיטור והצבא יגררו לפרובקציות ולאלימות וכדו', ולזכור כי הימצאותנו כאן היא מעמד של קידוש השם וכבוד תורה, וכחלק מזה הוא להראות להם כיצד נוהגים בני התורה, ושם שמים יתקדש על ידינו.
כאן המקום לציין כי באמת הצבא נערך עם כוחות ביטחון רבים כשחששם היה ניכר מהתלהמות והתלהטות הרוחות, אך בני הישיבה קידשו שם שמים בכל עת שהותם שם בכל הליכותיהם.
לאחר מכן נשא רבינו ראש הישיבה הגאון רבי חיים פינשטיין שליט"א את משאו ההיסטורי נוכח המצב, משא חוצב להבות אש וזעקה גדולה ומרה, כשהוא נושא דברים כואבים ונרגשים מעומק ליבו על חילול כבודה של תורה בצערו של בן העליה המופלג נ"י, ועל כך שכל ישיבתנו בארץ ישראל וכל קיומנו כעם הוא אך ורק בזכות לומדי התורה, עוד הוסיף כי 'כל כלי יוצר עליך לא יצלח' ולא יצליחו המה בשום מורא ובשום מאסר להמעיט ואפילו לא לומד תורה אחד.
את משאו סיים רבינו רה"י שליט"א בתפילה שהקב"ה יערה רוח טהרה ממרום על כל הטועים ויכירו בכוח התורה ויזכו לשוב בתשובה. דבריו של רבינו רה"י שליט"א התפרסמו בכל עולם התורה כולו ועוררו הדים עצומים וחיזוק רב בבית פנימה.
לאחר מכן נשמע מהכרוזים קולו הכאוב של מי 'שליבו עימנו אך ממרחק שבתו', רבינו ראש הישיבה הגאון רבי שלום בער סורוצקין שליט"א, שהשמיע את כאבו הגדול והעצום מארץ ניכר בשידור חי.
בתחילת הדברים אמר, כי כמדומה שההשתתפות הזו, שכל בני החבורה כולם כאחד פותחים את זמן חורף בהשתתפות בצערו של בן החבורה זה מראה את גודל המידות טובות בבית המדרש המופלא שלנו. אבל ביותר מכך צריך לדעת שלא רק אריאל נ"י נמצא בכלא אלא כולנו איתו, שעוצרים בחור מטובי וחשובי הישיבה זה מעצר של כולנו, כולנו נמצאים איתך יחד בצרה, אנחנו כולנו כל החבורה המופלאה של עבדי ה' כולם נמצאים יחד שם.
עוד הוסיף רבינו רה"י שליט"א: כולנו מכריזים כאן שנמשיך ללמוד תורה תמיד כי בזה אנחנו מקיימים את העולם כולו, ואין קיום לעולם בלא התורה, וכולנו מכריזים בקול גדול שלא יהא שום כוח להצר את לומדי התורה. במצב הזה גם חובה עלינו להתחזק בלימוד התורה להראות שהם חיינו ואורך ימינו לעולם ועד, להראות שאנו במצב של 'חבוקה ודבוקה בך'. ויעזור ה' שנזכה להתחיל את הזמן עם העמל והשטייגע'ן כמו שהבית מדרש שלנו רגיל, כה לחי כה לחי.
בשירה אדירה ובזמרה קיבלו בני הישיבה את פני מרן ראש הישיבה הגאון רבי משה הלל הירש שליט"א שטרח והגיע לחזק ולרומם את כבוד התורה המחולל, ולהשתתף יחד עם הישיבה הקדושה בזעקה העצומה, כשדבר הגעתו של מרן שליט"א באופן נדיר והיסטורי לשער הכלא, מעורר הדים עצומים בכל רחבי העולם התורני.
את 'השיעור כללי' בריש 'חזקת הבתים' פתח מרן ראש הישיבה שליט"א בענין שיטות הראשונים בגדרי חזקת ג' שנים וביסוד דין החזקה ומשמעות המחאה שכנגדה, אי כל טעם החזקה הוא רק משום אחוי שטרך, ובאופן דאמר המערער לא תימרו ליה.
ובאותה השעה, קוב"ה אומר לפמליא דיליה, חזו חזו בני חביבי, חזו בנים שסכנת המעצר על כל אחד מהם, שחברם יושב בבית האסורים, והמה עסקין בחדוותא דילי, מתווכחים ודנים ומפלפלים בגדר הילפותא דשור המועד, ובמשמעות חזקה שאין עימה טענה. חזו חזו.
לאחר משאו המיוחד והנדיר של מרן שליט"א ניגש לפני העמוד מורנו המשגיח הגה"צ רבי יוסף דיויס שליט"א למעמד מיוחד של קבלת עול מלכות שמים ואמירת 'שמע ישראל' וזעקה עצומה של 'ה' הוא האלוקים'.
במהלך המעמד התפללו הבחורים תפילת מעריב כשלפני התיבה ניגש מורינו המשגיח הגה"צ רבי יוסף דיויס שליט"א, קידוש ה' עצום היה לראות ברחבה הענקית מאות מאות של בחורי חמד, עומדים בדממה, ומתפללים לפני קונם ביראה, משל הייתה זו תפילה בהיכל הישיבה.
ביחד עם רבותינו שליט"א רקדו הבחורים במשך שעה ארוכה בשירה וזמרה לכבודה של תורה, כשבני הישיבה מרקדים ומפזזים בקול גדול 'אשרי העם שככה לו אשרי העם שה' אלוקיו', בשיאם של הריקודים החל המנגן לשיר 'יוונים נקבצו עלי אזי בימי חשמנים' ואז התלהטו הלבבות בשירה שהתנשאה לעבר מרחקים, קידוש שם שמים היה שכל כוחות הצבא עומדים וצופים בעשרות בני הישיבה הרוקדים בלבבות נרגשים מתוך הרגשת 'עמו אנוכי בצרה' עם בן החבורה נ"י שנעצר על עוון לימוד התורה.
בסיום המעמד, החלו לצאת בסדר מופתי עשרות אוטובוסים לעבר קרית הישיבה, לפתוח את זמן חורף עם כל הכוח והעמל, ומתוך תחושה עזה של ויגבה ליבו בדרכי ה', בהודאה על הזכות הגדולה להיות בן תורה, הנבחר מכל העמים ומקבל את התורה, יום יום שעה שעה.
דברי מרן רה"י הגרמ"ה הירש שליט"א בסוף ה'שיעור כללי'
לא יכול להיות כדבר הזה, ולא יהיה כדבר הזה!
בסיום השיעור כללי בריש חזקת הבתים, נשא מרן שליט"א דברים בחומרת המצב בפני התלמידים, ואמר: "היום זה יום רע מאוד לנו, שרחמנא ליצלן באו והתחילו לקחת מ'ה'ישיבות ממש, היום זה היה מחאה מאוד יפה. אבל בדרך ראיתי מחאות אחרות ולכן לקח הרבה זמן להגיע לכאן, אבל אני מקווה שאנחנו לא נצטרך גם לנהוג כך".
"אני מקווה שהם יבינו שזה דבר שאי אפשר להיות! אין מציאות כזאת בארץ ישראל! שבחור לא יכול ללמוד תורה ולוקחים אותו לבית סוהר בגלל שהוא לומד תורה, זה דבר שלא יכול להיות!. ואנחנו נעשה שלא יהיה, ואני מקווה שאלו בממשלה וכל אלו יבינו שמה שאנחנו כל כך באיפוק, זה בגלל שאנחנו כך, אבל זה לא יכול להיות דבר כזה, ולא יהיה דבר כזה! שאנחנו לא נוכל ללמוד תורה. וחס ושלום וחס ושלום שיהיה עיכוב בלימוד התורה של הבחורים והישיבות".
"ה' יעזור שלא נצטרך להגיע לשום דבר ולדברים אחרים, וה' יעזור שזו תהיה הפעם האחרונה שיהיה דבר כזה, ונוכל להתחיל את הזמן בהצלחה ולהגיע למדרגות גבוהות לדעת את כל מסכת בבא בתרא. וכל אחד ואחד יצליח".
מרן הגאון רבי משה שטרנבוך שליט"א
לא חלמנו מעולם שנגיע למצב כזה
בסיום המעמד הושמע בשידור חי דבריו החוצבים להבות של מרן הגר"מ שטרנבוך שליט"א שנהם בקול בכייה, בדברים נוקבים וחריפים במיוחד התייחס פוסק הדור הגר"מ שטרנבוך לאכזריות השלטונות: "לא נשמע מעולם אכזריות כזו, בחורים לומדים תורה ובאמצע הלימוד סוחבים אותם למאסר, מצערים אותם, ובזה מצערים גם כן אותנו".
בדברים המיוחדים אמר כי ראוי לבכות יומם ולילה ולהודיע שלא נוותר: "זה מצב שלא חלמנו מעולם שנגיע למצב כזה, רשעות ואכזריות. ואלו שחטאו – החטא שלהם הוא שלומדים תורה, האם נשמע דבר כזה מעולם? הלא היה ראוי לכל אחד ואחד לבכות לילות כימים, והשכינה הקדושה בוודאי בצער גדול, אבל אנחנו בעז"ה לא נוותר, בלי תורה אנחנו ממש בהמות, אין לנו מה לחיות ומה צריך לחיות באופן כזה".
"הם רשעים ארורים, ארורים שבארורים, אבל בעז"ה יתברך לא יצליחו, אנחנו יש לנו כח נסתר, הלב של יהודי לא יוותר לעולם על יהדות, והתורה הקדושה היא חיינו ואורך ימינו ובהם נהגה יומם ולילה ואהבתך אל תסיר ממנו לעולמים".
בשלב זה התייפח מרן הגר"מ שליט"א: "אוי אוי, תחפשו לי מקום שאוכל לבכות ולהוריד דמעות. אנחנו לא נוותר, והקול הזה נשמיע בכל מקום בארץ ובחוץ לארץ. אנחנו קוראים לאחינו בני חו"ל אל תשתקו, אל תחשבו שאתם תהיו פטורים, תלכו במסירות נפש ותצליחו ואני מבטיח לכם שתצליחו ונראה את זה בעינינו בקרוב ממש".
משא רבינו ראש הישיבה הגאון רבי חיים פינשטיין שליט"א בשערי הכלא
כבוד רבני הישיבה שליט"א. אתם בחורים עמלי התורה היקרים 'המסולאים בפז', אתם יותר יקרים מזהב, יותר יקרים מ'פז רב', פז זה דבר יקר מאוד שהיה בזמן בית המקדש והיום אנחנו אפילו לא יודעים עד היכן הדרגה של זה – אתם יותר יקרים מכל זה, ה' עליכם תחיו.
אנחנו באנו לכאן לחפש את יקיר לבבנו, את אריאל! אריאל, איפוא אתה? מי תפס אותך? מי חטף אותך? אנחנו יודעים למה תפסו אותך! כי אתה ברחת משם! אתה עלית ונתעלית, זכית להכיר באמת האלוקית! הכרת בתורת משה רבינו! וכיום שטעמת את הטעם של התורה ברחת מהיצר הרע, מהבלי והנאות העולם הזה, אתה צחקת לכל העולם הזה ולכל האנשים שלהם, לכל משרדי הממשלה ולכל הממונים, אתה צחקת להם בפנים ואתה ברחת לאוהל של תורה. אתה בחרת לדבוק בתורה. אתה בחרת לדבוק בהקדוש ברוך הוא. אתה טעמת את הדבש הזה. לכן הסיטרא אחרא, היצר הרע רודף אחריך קשה לו, הוא לא יכול להסכים שאחד כמוך יפלפל בתורה, אתה מצוין שבמצוינים, הרי קושיה שלך זה קושיה אדירה! תירוץ שלך זה תירוץ אדיר! חילוק שאתה אומר זה חילוק אדיר! קשה להתמודד איתך!, אתה ברחת מהסיטרא אחרא, ברחת מכוחות הטומאה למקום הקדושה, הטומאה לא יכולה להסכים לזה. קשה להסכים שאריאל ישב וילמד תורה. אז תפסו אותך.
אבל אתה, אריאל, קודם אנחנו מדברים אליך אריאל. אם אתה שומע אותנו, ואם אתה לא שומע אותנו – כולנו איתך. כולנו עומדים מאחוריך. כל רבני וראשי הישיבה, כל אברכי הישיבה, כל הבחורים, כל תלמידי ובני הישיבה שיחיו. כל האברכים בכל הכוללים של 'עטרת שלמה', כל תלמידי הישיבות קטנות ותלמידי התלמוד תורה, אלפים אלפים עומדים מאחוריך. כל בני הישיבות בארץ ישראל, חמישים אלף בני ישיבות עומדים מאחוריך. אריאל, אל ירך לבבך, אל ימס ליבך! כולנו איתך. הקדוש ברוך הוא איתך מה אתה צריך יותר מזה? הקדוש ברוך הוא איתך, איפה שאתה יושב.
תשנן שם דברי תורה כמו רבי שמעון בר יוחאי שברח מהרומאים וישב במערה ועסק בתורה עם רבי אלעזר בנו, כך אתה תשב תשנן את הקושיות האדירות שלך! את העוצמות של תורה שיש בך! תשנן תחזור, ותצחק ליצר הרע בפנים תגיד לו: אני לא מפחד ממך, אני לא חס ולא זע ממך. אני ממשיך ללמוד תורה בכל מקום, ולהיות דבוק בהשם אלוקי ישראל. הקדוש ברוך הוא יעזור לך, אתה תעבור את זה בעזרת השם ואנחנו איתך כולנו חזק ואמץ. זה הדברים הקצרים שאנחנו כעת יכולים לדבר אליך.
ולשאר הבחורים היקרים שנמצאים כאן. אתם – עמלי התורה, אתם ה'לב' של עם ישראל! לא מישהו אחר, רק אתם. אתם שעמלים בגמרא, במשנה, ברש"י, בתוספות, ברבי עקיבא אייגר, אתם ה'לב' של עם ישראל. כל היתר זה מסביב. כל היתר חיים בזכותכם. אתם השומרים! הקדוש ברוך הוא לא נתן את ארץ ישראל להיות הפקר ביד מורדים וכופרים, יש השגחה, ויש השגחה פרטית, ואתם עליכם כל היישוב מתבסס, עליכם! כל הצעירים, כל הזקנים, כל החיילים, כל המפקדים, כל משטרה הצבאית, הכל מתבסס עליכם! בלעדיכם היה הכל מתמוטט ברגע!
אבל אני רוצה לומר לכם איזה דברים, תדעו לכם זה ניסיון עד כמה אנחנו נהיה דבוקים בתורה, עד כמה נהיה מחוברים לתלמוד תורה, הניסיון הועמד בפניכם, אתם הצעירים שתחיו לאורך ימים ושנים. הניסיון לפניכם. הנה ראיתם תפסו את אריאל… אבל הוא לומד תורה והוא ימשיך ללמוד תורה! איך הוא אמר פה לשופט? איך הוא אמר? "אני לא חושב להפסיק ללמוד תורה בשום פנים ואופן". אני ילך 20 יום למאסר. מה זה 20 יום? על זה התנ"ך אומר 'יבש חציר, נבל ציץ ודבר אלוקינו יקום לעולם'. הניסיון בפניכם… ואם הניסיון בפניכם אתם יכולים לעמוד בזה!
והתורה שאתם לומדים מתוך ניסיון, השכר של זה כפול ומכופל. מי יכול לשער? מי יכול לשער את השכר של אריאל עכשיו? במעצר שהוא שם לומד איזה קושיה, איזה תירוץ, מי יכול לשער את זה?.
איך אתם עומדים בניסיון? אתם צריכים לדעת. אנחנו לא 'נפלנו' פה מהחלטת האו"ם בשנת ארבעים ושמונה. לא מפה אנחנו מתחילים. מי שאין לו תורה יתחיל מהחלטת האו"ם. כל האו"ם פסל מזמן את מדינת ישראל… על מה אתם מתבססים אתם שאין לכם תורה?. שאתם אומרים, שאין לכם תורה. אבל האמת שיש לכם, ואתם בורחים ממנה. על מה אתם מתבססים? על מה המדינה עומדת?
אנחנו לא נולדנו בארבעים ושמונה, אנחנו ממשיכים מסורת אבותינו מהר סיני, הקדוש ברוך הוא התגלה בהר סיני לכל עם ישראל, לעיני כל הדורות שעתידים להיות, ומסר לנו את התורה והשביע אותנו לשמור את התורה וללמוד תורה, שבועה חמורה יותר משבועת חיילים לצבא… שבועה חמורה יותר, שבועה נצחית יותר, שבועה מהותית יותר. לאין ערוך בכלל. וככה מסירת התורה נמשך מדור לדור עד ימינו אלה. ואנחנו זכינו בעזרת השם לשבת באוהל התורה ולהחזיק בתורה בכל כוח. אנחנו נשבענו ואנחנו נקיים את זה. אנחנו לא נפסיק ללמוד אפילו רגע אחד.
יהיה מאסר של 20 יום. ויהיה של שנה חס ושלום, ויהיה מה שיהיה כל גזירות ממון. אנחנו לא נפסיק ללמוד תורה! למדנו תורה בזמן הרומאים שהחריבו את הארץ. למדנו תורה בזמן היוונים. למדנו תורה בגלות בבל. למדנו תורה במחנות בשואה. למדנו תורה. למדו שם תורה. יש גמרות שבאות משם. יש דפים שבאים משם. גם שם למדו תורה. למדנו תורה במחנות העקורים, למדנו תורה בתימן. למדנו תורה בספרד, למדנו תורה במרוקו, כל חכמי מרוקו הגאונים, למדנו תורה באשכנז, בצרפת, ברוסיה, בסיביר למדנו תורה. המקדש דוד היה בסיביר ושם הוא חיבר את המקדש דוד, שם הוא הסתלק לבית עולמו. בסיביר למדו תורה. מה אתם חושבים שאנחנו מפחדים ממכם? מה אתם חושבים?
אתם המפקדים, אתם שופטי הבג"ץ, מה אתם חושבים? שאנחנו מפחדים ממכם? יש לכם טעות בכל העסק שפתחתם. יש לכם עצה לסגור את העסק שלכם, לבטל את החוק הזה, לבטל את התקנה הזו. אנחנו לא ניכנע. אנחנו נלמד תורה בכל מחיר, במסירות נפש. אנחנו נחזיק בתורה בכל כוח.
כתוב בברייתא בסוטה, אל ירך לבבכם. אל תערצו ואל תחפזו מפניהם. אל ירך לבבכם מפני הגפת תריסין ושפעת הקלגסין, לרומאים גם היה צבא, אל ירך לבכם מפני הגפת תריסין, כל הכלים האלה שיש לצבא היה לצבא הרומאי והתורה אומרת אל ירך לבבכם ולמה? הם באים בניצחונו של בשר ודם, יש להם נשק יש להם רכבים יש להם, ויש להם, ובשמחת תורה לפני שנתיים ראינו מה שיש להם… אבל אנחנו באים בניצחונו של מקום, בשם השם, כמו שאמרנו קודם בתהילים אלה ברכב ואלה בסוסים כל הרכבים שעומדים פה ואלה הסוסים יש במשטרה גם סוסים 'ואנחנו בשם השם אלוקינו נזכיר' אנחנו באים בשם השם, התורה היא שמותיו של הקדוש ברוך הוא, קודשא בריך הוא וישראל ואורייתא חד הוא.
אנחנו צריכים לדעת את המעלה שלנו אנחנו הלב של עם ישראל אנחנו הדבוקים בתורה לנו יש אחיזה בקודשא בריך הוא אנחנו בכוחנו מחזיקים את כל הנמושות שנופלים ונופלים אנחנו נתחזק ואתם בחורים יקרים אתם שטועמים את הטעם של התורה יום יום ולילה לילה אין לכם עסק עם כל ההבל הבלים, כולכם קודש להשם ולתורתו, בוא ניכנס להיכל של בית מדרש בשעה 10 בבוקר, בשעה 5 בצהריים, בשעה 12 בלילה, נראה מה זה קול תורה – כקול נהמת ים לגליו בשעה שאלה ישנים על מיטתם בשעה שאלה מבלים ושותים לשוכרה בשעה שאלה לא יודעים איך לגמור את העולם הזה, אנחנו לומדים תורה בבית השם 'הללו את השם כל עבדי השם העומדים בבית השם בלילות' זה אנחנו עלינו נאמרו כל הפסוקים, אנחנו עם התנ"ך, אנחנו מחזיקים בארץ ישראל מכוח התורה שזה הכוח האחד והיחיד למוחזקות שלנו בארץ ישראל נגד כל האומות.
הקדוש ברוך הוא יעזור 'גזירה עבידא דבטלה', הקדוש ברוך הוא גם יכול לערות רוח ממרום שכל המדינה כולה כל השופטים וכל היעוץ המשפטי למיניו וסוגיו כל חברי הממשלה כל חברי הכנסת, יערה להם רוח טהרה ממרום ויחזרו, ניעור קטן והם כולם חוזרים בתשובה אין להם גבורה, אין להם שום דבר. ריקנות, הנאות העולם הזה, זה מה שהם יודעים. וברגע אחד הקדוש ברוך הוא יכול להחזיר אותם בתשובה. אנחנו מתפללים באמת שהקדוש ברוך יערה עליהם, רוח טהרה ממרום ויחזרו בתשובה.
אבל איך שיהיה, אנחנו, כל בחור ובחור שעומד פה ושלא עומד פה, בין אם הוא בן 16, בין אם הוא בן 18, בין אם הוא בן 22, אנחנו לא מפחדים ממעצר! אנחנו לא מפחדים מגזירות ממון! אנחנו לא מפחדים גם יותר מזה חלילה! תדעו לכם, זה טעות כל העניין, אם יש למישהו שם במערכת המשפט קצת בינה יבין עם מי הוא התחיל עסק עם מי הוא הולך למלחמה? היה לא תהיה. אין לכם סיכוי. אנחנו החזקים. אנחנו מחזיקים בתורת משה. אנחנו דבוקים בקדוש ברוך הוא. זה הכוח האמיתי.
הקדוש ברוך הוא יעזור שכולכם תעלו מעלה מעלה במעלות התורה, שמרבה תורה, מרבה חיים. בזכות התורה אנחנו נצא חזקים ומנצחים במלחמה הזו.
ואריאל, אנחנו מחכים לך! איפה הקושיה הטובה שתשאל ולא נדע מה לענות! איפה? אנחנו מחכים לך! תחבר שמה 20 קושיות! כל יום שאלה חזקה!… אחר כך תבוא לבית המדרש, כולם מחכים לך, נשמע את הקושיה שלך לא נדע מה לענות, כזה גיבור אתה! כזה קשור לתורה ולהקדוש ברוך הוא, מבקש האמת, חזק ואמץ, כולם מאחוריך! כולם כל מי ששייך למציאות של 'תורה' כולם מאחוריך! חיזקו ואמצו!.