התרגשות בעיר בית שמש בכלל ובישיבה לצעירים שע"י הישיבה הקד' בבית שמש – ישיבת "אור אליעזר" בפרט, עם היוודע הבשורה על התרחבות הישיבה ופתיחת שני שיעורים לבני שיעור א' בתחילת זמן אלול השנה לראשונה מאז הקמתה לפני עשרים ושבע שנים, והרחבת היכל הישיבה ובנין הישיבה.
ישיבת "אור אליעזר" לצעירים מצויינים ובני עליה, הוקמה על ידי רבינו ראש הישיבה הגרש"ב סורוצקין שליט"א באלול תשנ"ח והיתה הישיבה הראשונה של ישיבת עטרת שלמה לצד הכולל בעיר בית שמש, הישיבה הוקמה עם הגעת תחילת יישוב הציבור התורני בעיר והיוותה יחד עם כולל הישיבה שהיה גם הוא הכולל הראשון בעיר, את חותם צביונה התורני של העיר, כפי שהיא היום.
בראשות הישיבה העמיד רבינו ראש הישיבה שליט"א את הגאון רבי אברהם ישעיהו פלס שליט"א ואת המשגיח הגאון רבי מאיר נוביק שליט"א יחד עם שאר רבני הישיבה הגאונים שליט"א, ובס"ד מיום הקמתה חינוכה הטוב רמתה הגבוהה והצלחת תלמידיה נודעים לכל, ומאות בוגריה מפארים את כותל מזרח של עולם התורה.
עם הקמת הישיבה שהייתה כאמור בראשית היישוב התורני בעיר, ולאור זאת שרוב הבאים להתגורר בעיר היו משפחות צעירות, חלק נכבד מתלמידיה היו מיישובי האיזור כמו יסודות ובית חלקיה ומהעיר מביתר עילית. אולם במשך השנים הדבר השתנה, ובפרט בשנים האחרונות עם הגעתם של אלפי משפחות לעיר, כשציבור בני התורה בעיר הולך וגדל ב"ה והביקוש להתקבל לישיבה למצויינים ובני העליה המופלגים ביותר בבית שמש ובכל האיזור כולו גובר, כשרבים רבים מדפקים על דלתות שעריה.
במהלך השנים בשל מצוקת המקום הוסיפה הישיבה מבני קראוונים ופתרונות זמניים והרחיבה ככל האפשר, אולם עדין המקום צר מהכיל.
לקראת זמן אלול השנה, בעקבות הביקוש העצום וההתרחבות הרבה של הציבור התורני בעיר, הורה רבינו ראש הישיבה הגאון רבי שלום בער סורוצקין שליט"א על הגדלת הישיבה והרחבתה, כשלראשונה מאז הקמת הישיבה הוותיקה נפתחו לשיעור א' שני שיעורים מקבילים אליהם התקבלו כחמישים תלמידים מצויינים מופלגים כ"י, כשהבשורה פושטת ומתקבלת בשמחה ובקורת רוח בקהילות בני התורה בעיר.
לצוות מרביצי התורה בישיבה הצטרפו, כר"מ שיעור א' לפני הצהרים הגאון ר' יהודה בולק שליט"א, כר"מ אחה"צ בוגר הישיבה הגאון ר' נחום רגוזנצקי שליט"א וכמשיב לבני שיעור א' בוגר הישיבה הרב הגאון ר' שלום יהודה דיויס שליט"א.
תושבי בית שמש שעברו במהלך חודש אב בסמוך לישיבה שפשפו את עיניהם, בנין ישיבת אור אליעזר, בנין הישיבה הראשון שנבנה בעיר וחלק מרכזי ובלתי נפרד מנופה התורני של העיר, משופץ ומחודש ללא היכר ברחבות ובהדר, כשלמעשה הבניין יוכפל בעז"ה מגודלו הקודם.
בשיפוץ נרחב שהתקיים במהלך חודש אב, לאחר חודשי היערכות ותכנון בהנהלת הישיבה, שופץ והורחב היכל הישיבה לצד שיפוץ והרחבת חדרי השיעורים וחדר האוכל, כהכנה לקראת קליטת כמות גדולה יותר של תלמידים בשנים הבאות.
תושבי העיר עימם שוחחנו מציינים באוזנינו, כי כשם שעטרת שלמה וישיבת אור אליעזר העמידו בעיר את קרן התורה מיום הקמתה והייתה למגדל אור עצום, כך בודאי הרחבת הישיבה תהיה צעד גדול ומשמעותי להגדלת התורה ולהאדרתה בעיר בעז"ה בכמות ובאיכות עצומה כדרכה של עטרת שלמה, ותוסיף עוז לקול התורה ועמליה.
בישיבה מודים לצוות הנהלת הישיבה על הדאגה והטרחה למען בני הישיבה הקד' שיוכלו ללמוד ברחבות הדעת וברווחות מקום, בתפילה על העתיד שתזכה הישיבה להרבות תורה ויגיעתה ויזכו כל תלמידי הישיבה לגדול בתורה ולהיות תלמידי חכמים אמיתיים ועובדי ה'.