כתבות מצולמות

חיפוש כותב
חיפוש כותב
חיפוש נושא
חיפוש נושא
חיפוש תאריך
חיפוש לפי תגיות

שמחה רבה בהקמת כולל בוגרי הישיבה בקריית הישיבה ראשל"צ

התרגשות בקריית הישיבה: עם תחילת זמן קיץ נפתח כולל לבני עלייה מופלגים מבוגרי הישיבה הקדושה לעסק בתורה ברציפות ובשקיעות | בראשות הכולל עומדים הגאון רבי עקיבא מונק שליט"א ומורנו הגאון רבי אליעזר לוי שליט"א ועל שורותיו נמנים כארבעים מחשובי בוגרי הישיבה | וְהָיָה כָּל מְבַקֵּשׁ ה' יֵצֵא אֶל אֹהֶל מוֹעֵד אֲשֶׁר מִחוּץ לַמַּחֲנֶה

עם תחילת זמן הקיץ קם לתחייה רעיון הקמת כולל חדש בקרית הישיבה. הכולל נולד מתוך שאיפה עצומה להתעלות ולגדילה באין מפריע בקרב אברכים בני עלייה מבוגרי הישיבה, ומיועד למבקשי ה' החפצים להתנתק מהמולת הכרך ולהשקיע את עצמם בלימוד רצוף ללא הסחות דעת.

עם תחילת זמן הקיץ נפתחה בבית המדרש 'בית הלל' בקרית הישיבה ראשל"צ חבורה ייחודית עבור אברכים מופלגים בני עליה מבוגרי הישיבה, עליה נמנים כארבעים תלמידי חכמים העמלים בתורה ברציפות ובשקיעות מיוחדת. בראשות הכולל עומד לפנה"צ הגאון רבי עקיבא מונק שליט"א, ואחה"צ מורינו הגאון רבי אליעזר לוי שליט"א. 

גבוה מעל גבוה

הרעיון הייחודי להקמת מסגרת הכולל לבוגרי הישיבה, התעורר מתוך רצונם להמשיך את עסק התורה בשקיעות מוחלטת, לה זכו במשך שנות הלימוד בישיבה הקדושה שנודעה בניתוקה מכרכי הערים והבלי העולם, ולהקים כולל לבני עלייה תלמידי חכמים מופלגים שיוכלו לעסוק בו בצורה נפלאה זו ברציפות ובשקיעות, ולהתעלות לפסגות מיוחדות ביגיעה ובעמל. 

כשהועלו הדברים לפני רבינו ראש הישיבה הגאון רבי שלום בער סורוצקין שליט"א נענה בשמחה, וציין כי זה היה על ליבו מכבר הימים, והנה הגיעה העת משמיא לכך. רבינו רה"י שליט"א הורה כי הכולל יוקם בתוך קריית הישיבה בראשל"צ, סמוך ונראה להיכל הישיבה הקדושה, להרבות תורה בטהרתה ובשקיעותה.  

לקראת פתיחת זמן קיץ התקיים 'כנס הייסוד' בחדרו של רבינו ראש הישיבה הגרש"ב שליט"א בקריית הישיבה, אשר נשא דברים נלהבים ונרגשים במעלת השקיעות והרציפות ובשבח הכולל, וציין כי וודאי יהיה המקום בית לגדילה לתלמידי חכמים מופלגים בשיעור קומה מיוחד. במעמד נשאו דברים הגר"א ברונר שליט"א מרבני הישיבה וראש הכולל הגר"ע מונק שליט"א. 

בתוך זמן קצר התגבשה חבורה מובחרת של בני עליה מקרב בוגרי הישיבה, אשר מגיעים מכל רחבי הארץ – ירושלים, בני ברק, מודיעין עילית, אלעד ואחיסמך. אברכים מופלגים אשר קיבלו על עצמם בדעתם הנחושה כי "את ה' הם מבקשים". מתוך אהבת התורה היוקדת בליבם, ובתיאום מלא עם נוות ביתם ובני הבית שיחי', החליטו להתמסר לתלמודם באופן נעלה.

אם לא בריתי יומם ולילה

כאמור מקום מושבה של החבורה נקבע בהיכל בית המדרש "בית הלל" שבקרית הישיבה. כשמידי בוקר, מתקבצים האברכים ממקומות מגוריהם אל עבר קריית הישיבה ליום עמוס וגדוש ב'שטייגען' ברציפות מבוקר ועד ערב. בני החבורה מציינים כי אווירת השקיעות וההתעלות ניכרת כבר בדרכם אל בית המדרש, כשרבים מהאברכים קבעו לעצמם חברותות לנסיעה, לניצול כל רגע פנוי לתוספת עמל ויגיעה. באחת ההסעות אף נמסר שיעור קבוע בספר "חפץ חיים", כשכל הוויתם של בני החבורה אומרת "בלתי לה' לבדו".

בראשות הכולל עומד מורנו הגאון רבי עקיבא מונק שליט"א, ובראש בית המדרש בסדר ב' עומד מורנו הגאון רבי אליעזר שמחה לוי שליט"א. כאשר לצד השיעורים מראשי הכולל, נוסדה בעידודם קביעות של מסירת "חבורות" אחת לשבוע על ידי האברכים, וכן אמירת "הערות" על הסדר, במסגרת זו, אחד האברכים מוסר בפני חבריו דקות ספורות נקודות וציונים בסוגיא, דבר המוסיף רבות ל"ריתחא דאורייתא" השוררת בין כותלי בית המדרש.

בני החבורה קיבלו על עצמם להשתדל ללמוד מדי יום 12 שעות, וגם כאשר חוזרים האברכים אל בתיהם בסיומו של יום גדוש ב"שטייגען" והתעלות, בתחושת רוממות עצומה הם ממשיכים בסדר לימודם. 

כן קבעו לעצמם בני החבורה סדר לימוד מיוחד ל'סדר שלישי' עם הספק מיוחד– חזרה מקיפה על מסכת נדה, אותה כזכור סיימו בהיכלי הכוללים שע"י הישיבה הקד' במהלך החורף האחרון. אחת לחודש מתקיים מבחן מקיף על י"ג דפים ממסכת נדה, וכך זוכים האברכים שתלמודם יהא שגור בפיהם וחקוק על לוח ליבם. 

כזה ראה וקדש

בני החבורה חשים את ההערכה העצומה שרוחשים להם ראשי ורבני הישיבה הקד' שליט"א, המורגשת גם בקרב תלמידי הישיבה הקד'. רבינו ראש הישיבה הגאון רבי חיים מאיר אוזבנד שליט"א, אשר הגיע למסור שיחת חיזוק מיוחדת בהיכל הכולל, קרא בדבריו על אברכי הכולל את דברי הגמרא במסכת ברכות (ס"ג ע"ב): "ומה ארון ה' שלא היה מרוחק אלא שנים עשר מיל אמרה תורה 'והיה כל מבקש ה' יצא אל אהל מועד', תלמידי חכמים שהולכים מעיר לעיר וממדינה למדינה ללמוד תורה על אחת כמה וכמה", והאריך והתפעל אודות המעלה הגדולה שבחבורה זו. 

גם הגאון רבי משה אהרן פרידמן שליט"א משגיח בישיבה הקד' אשר בעקבות פטירת אביו זצ"ל נוהג לגשת מדי יום לפני העמוד לתפילת מנחה בהיכל הכולל החדש, שח לתלמידיו בוועדים בהתפעלות כי קשה עד למאוד לעצור את קול התורה ואת ה"ברען" השורר בבית המדרש לצורך התפילה, ופעמים רבות הוא נאלץ להמתין במשך זמן רב כדי להתחיל בתפילה, בשל התמשכות הריתחא דאורייתא.

נקודה מרגשת ומחזקת ראויה לציון, כי רבים מקרב האברכים מעידים איך מיד עם תחילת הזמן, ראו בחוש השגחה פרטית מיוחדת המלווה אותם ומסייעת בידם. הם חשו כיצד מתקיים בהם מאמר חז"ל: "כל המקבל עליו עול תורה, מעבירין ממנו עול מלכות ועול דרך ארץ". כאשר כל העניינים הנצרכים, מסתדרים על הצד היותר טוב, מתוך סיעתא דשמיא עצומה.

בני החבורה מבקשים להודות לפועלו הרב של הגאון רבי אריאל ברונר שליט"א מרבני הישיבה, אשר מוסר את מרצו וכוחו להעמדת הכוללים בכל אתר ואתר ובפרט בכולל זה שלקח על עצמו את הדאגה להצלחת הכולל ברוח ובגשם באופן אישי. 

כמו כן, מבקשים האברכים להוקיר ולהודות למנהל הישיבה המסור, הרב יונתן פוקסמן שליט"א. וכן למנהל המטבח הרה"ח ר' נפתלי מסלו שליט"א, אשר יוצאים מגדרם על מנת לספק את צרכי האברכים, מתוך הבנה עמוקה והערכה, כי נפלה בחלקם הזכות להרמת קרן התורה בכולל בו עמלים באיכות ובהתמסרות מופלאה שנדיר למצוא כמוה בדורנו ובו צומחים בימים אלו ממש גדולי תורה של ממש.

כתבות נוספות

לפיכך אנחנו חייבים להודות
לפיכך אנחנו חייבים להודות
 לפיכך אנחנו חייבים להודות
עוד אבנך ונבנית
עוד אבנך ונבנית
בין המעלית בירושלים לקומה ה40 במגדל התל אביבי 
בין המעלית בירושלים לקומה ה40 במגדל התל אביבי 
בין המעלית בירושלים לקומה ה-40 במגדל התל אביבי 
שפוך חמתך אל הגויים
שפוך חמתך אל הגויים
שפוך חמתך אל הגויים

הזן כתובת מייל ואנחנו נשלח לך
עידכונים על תכנים חדשים שעולים
לאתר