בשלוש ערים שונות ברחבי הארץ התקבצו חשובי תלמידי החכמים בני עליה והוגי התורה, למעמדים צנועים אך נרגשים מאוד, של ייסוד והקמת תלמודי התורה של הישיבה הקד', בתי חינוך לדור הבא בדרך המסורה לנו. המעמדים המרוממים התקיימו עם השלמת הרישום בהצלחה גדולה וסייעתא דשמיא מרובה, לקראת פתיחת תלמודי התורה בשכונת 'רמת שלמה' בירושלים, בשכונת 'מתחם הסופרים' בבני ברק, ובשכונת 'העיר הותיקה' בבית שמש.
כידוע, עשרת תלמודי התורה שע"י הישיבה הק' בכל רחבי הארץ, קנו את שמם והפכו בשנים האחרונות לשם דבר של הצלחה עצומה בחינוך הבנים. בכל קצווי הארץ יוצא שמם בס"ד כבתי חינוך מפוארים בהם גדלים תינוקות של בית רבן לתורה וליראת שמיים.
שמם הטוב של תלמודי התורה של 'עטרת שלמה' נודע, הן בטיב הרישום במשפחות האברכים ובני התורה המובהקים שבוחרים להכניס את ילדיהם לתלמודי התורה שע"י הישיבה, הן בהשקעה העצומה בטיב החינוך והצלחת התלמידים ובדאגה לכל צרכיהם הגשמיים והרוחניים, והן בסגל המלמדים והמנהלים שליט"א הידועים כאנשי חינוך מן השורה הראשונה המסורים ביותר לגדילת התלמידים, ומעל הכל בגדולים העומדים על גביהם, הנהגתם והדרכתם התמידית של רבותינו ראשי הישיבה שליט"א.
כשהביקוש הולך וגדל, נעשה הדבר לטבעי ומתבקש כי בכל עיר ועיר בה ישנה התרחבות של קהילות בני התורה ב"ה, מגיעות הבקשות לישיבה הקד' שתיאות לפתוח תלמוד תורה במקום.
בס"ד בימים אלו הושלמו הרישומים לקראת שנה"ל הבאה, בה מתעתדת בעז"ה הישיבה לפתוח שלושה תלמודי תורה נוספים, בירושלים עיה"ק בשכונת 'רמת שלמה' בה יהיה זה הסניף הראשון של הישיבה בעיר ירושלים, בבני ברק בשכונת 'מתחם הסופרים' יצטרף הת"ת החדש לתלמודי התורה המצליחים במרכז העיר במערבה ובצפונה, והת"ת בעיר הותיקה בבית שמש שייפתח לצד שלושת התתי"ם הקיימים בעיר.
זה קרוב לשלושים שנה להיווסדה של שכונת רמת שלמה, וכבר יצא שמה כעיר גדולה לאלוקים, מושב חכמים וסופרים, בו מתגוררות טובי המשפחות שבעיר הקודש. השכונה, שרוב מניין ובניין מבניה הינם אברכים בני תורה, יודעת בשנים האחרונות תנופת גידול והרחבה, כשפרויקטים חדשים שנבנו ונבנים בה כמעט והכפילו את גודלה. משפחות צעירות רבות, להם ילדים בגילאי החינוך קבעו את מושבם בשכונה, לצד משפחות מבוגרות יותר משפרי דיור.
בעקבות כך נוצרה בשכונה מצוקת חינוך משמעותית שהביאה את רבני השכונה שליט"א ועסקני הקהילות להתעורר למציאת פתרון שיתן מענה ראוי למשפחות הרבות שבאות לשכונה, כך הגיעה הפנייה להנהלת הישיבה הקד', ובעקבותיה הורה רבינו ראש הישיבה הגרש"ב סורוצקין שליט"א לפעול להקמת תלמוד תורה חדש בשכונה, שיהווה הסניף הראשון בירושלים.
הבשורה על הקמת הת"ת התקבלה בשמחה רבה בקרב התושבים, כשאף תושבי השכונה הוותיקים ורבני השכונה מברכים על כך שבסייעתא דשמיא נוצר מענה ופתרון למצוקה שהייתה מנת חלקם של רבים, בפרט באזור הרחובות החדשים שהתווספו לשכונה, רחובות הרב שך והרב טולידנו.
צוות ההנהלה והמלמדים נבחר בקפידה בימים אלו, כולם אנשי חינוך בעלי ניסיון רב בהעמדת תלמידים. ובס"ד עצומה עם הבשורה עם תחילת הרישום נרשם ביקוש רב הן מהמשפחות החדשות בשכונה והן מהמשפחות הוותיקות יותר, ששמו את פעמיהם לרשום את בניהם לת"ת ולגדלם על אדני התורה והיראה, בדרך החינוך המסורה.
עם השלמת הרישום נערך כנס היסוד בראשות רבינו ראש הישיבה הגאון רבי שלום בער סורוצקין שליט"א, ובהשתתפותם של למעלה משלושים הורים שליט"א מחשובי הקהילות, צעירים לצד מבוגרים, וותיקים לצד חדשים ששלחו את בניהם לקראת השנה הבעל"ט אל הת"ת.
במרכז הכנס נשא דברים נרגשים רבינו ראש הישיבה שליט"א בחשיבות העצומה של ייסוד מקום תורה ובית חינוך, ראש הישיבה שליט"א הרחיב בהדרכות והוראות בצורת ודרך החינוך בדורנו, ובפרט בתלמודי התורה של הישיבה לפי הוראותיו של מרן ראש הישיבה הגראי"ל זצוק"ל, ועל שימת דגש מיוחד על יראת השמים וה'פרומקייט' מתוך שמחת חיים.
בסיום דברים ברך ראש הישיבה שליט"א את כל המשתתפים שנזכה שיקויים בנו "ויהי נועם ה' עלינו ומעשה ידינו כוננהו".
בשם ועד ההורים נשא דברים הגאון רבי שמעון ברסלויער שליט"א ראש הישיבה לצעירים "עטרת שלמה אריה" אשר מתגורר בשכונה הוותיקה מאז ייסודה. את המעמד חתם בדבריו הרה"ג רבי חיים רימר שליט"א מנהל כלל התתי"ם שע"י הישיבה, הכינוס ננעל בהתרוממות הרוח ובשמחה גדולה מדבר הקמת הת"ת בס"ד לתפארת.
אחד מהמשתתפים עימו שוחחנו ציין באוזנינו כי ראויה היא השכונה, הקרויה על שמו של פוסק הדור מרנא הגאון רבי שלמה זלמן אויערבך זצוק"ל, לשכן בתוכה את מוסדות "עטרת שלמה" הקרואים גם הם מאז ייסודם על שמו של האי צדיק.
החיידר הנוסף שפותחת הישיבה הקדושה לקראת השנה הבאה לטובה, הוא בשכונת "מתחם הסופרים", השכונה החדשה בצפון בני ברק. בשנתיים האחרונות, עם תחילת התאכלסות השכונה, פעלו רבני השכונה שליט"א ופרנסי העיר בני ברק אל מול הנהלת הישיבה הק' בכדי שתיאות להקים במקום תלמוד תורה שיהווה מגדלור רוחני וחממת גידול וחינוך עבור ילדי השכונה, ואכן הישיבה נענתה לפנייה והבקשה שעלתה מהציבור, להעמיד מוסד חינוכי מן השורה הראשונה עבור משפחות בני התורה האיכותיות המתעתדות לגור במקום.
כזכור, עם הההכרזה על פתיחת הת"ת, התקיים במהלך הקיץ במעונו של המרא דאתרא הגאון רבי ישראל ויזל שליט"א מעמד "לחיים", בהשתתפותו של הרה"ג רח"י רימר שליט"א מנהל כלל התתי"ם שע"י הישיבה, ובהשתתפותם של נציגי ההורים ואברכי השכונה שהביעו את הערכתם הגדולה לישיבה, ואת שמחתם העצומה מכך שהישיבה הקד' פותחת את הת"ת.
לאחר מספר עיכובים באכלוס בניינים רבים בשכונה, נדחה הרישום מהקיץ לשנה זו, ועם תחילת חודשי החורף נפתח בשעטו"מ הרישום לת"ת שהושלם בהצלחה גדולה בס"ד, כשהיענות מרובה נרשמת בקרב משפחות האברכים. יצוין כי בעקבות הביקוש הרב אף נשקלת בקרב הנהלת הישיבה הק' האפשרות לפתיחה של כיתות גבוהות במקביל לפתיחת כיתות הגנים בשנה"ל הבאה.
במהלך ימי החנוכה, התאספו עשרות רבות מאברכי הקהילות התורניות בשכונת קרית הנציב – העיר הותיקה בבית שמש, לכנס היסוד של תלמוד התורה החדש. המקום היה צר מהכיל את המשתתפים, אשר גדשו את המבואות. הכינוס נערך בביהמ"ד אילת השחר בהשתתפות המרא דאתרא הגר"ש פרטיג שליט"א.
במרכז המעמד נשא את משא היסוד רבינו ראש הישיבה הגרש"ב סורוצקין שליט"א, שעמד בענייני החנוכה וגזירות היוונים שרצו 'להשכיחם תורתך', בסיום הדברים ברך רבינו רה"י שליט"א את כלל המשתתפים במעמד, שיזכו לראות בנים ובני בנים עוסקים בתורה ובמצוות וגדלים לנחת רוח לכל כלל ישראל. לאחר מכן נשא דברים המפקח הרה"ג ר' מאיר קורלנסקי שליט"א שידוע בנסיונו הרב בחינוך התלמידים. בסיום הכינוס התקיים רב שיח מיוחד עם מנהל כלל תלמודי התורה שע"י הישיבה הקד' הרה"ג ר' חיים רימר שליט"א ביסודות ודרכי החינוך בת"ת עטרת שלמה בדרך המסורה לנו.
המשתתפים ציינו את הציפייה העצומה השוררת בקרב בני המקום לקראת פתיחת הת"ת, ואת הכרת הטוב שהם רוחשים לישיבת "עטרת שלמה", שנאותה להקים בית חינוך איכותי, העונה על שאיפותיהן של משפחות בני התורה להענקת חינוך מוקפד לילדיהן, ע"י מחנכים וותיקים וידועי שם, המוכרים ופועלים זה שנים רבות בתחום חינוך תשב"ר.
כינוס יסוד נוסף התקיים ברחוב הרצל הסמוך, גם בו השתתפו עשרות אברכים מחשובי תושבי השכונה.
ללא ספק, הקמת תלמוד התורה בשכונת העיר הותיקה בבית שמש, מטביע את חותמה על הצביון התורני של השכונה המעורבת בתושביה, ותהווה בס"ד מגדל אור שישפיע על כל האזור כולו. הבשורה העצומה שבהקמת הת"ת לבקשתם של רבני השכונה שליט"א, היא בכך שעד עתה נאלצו משפחות בני התורה לכתת את רגליהם לת"ת מחוץ לשכונה, שכן טרם הוקם באזור ת"ת לבני התורה, ועתה בס"ד זוכים הם לייסד לחנוך ולקבוע מקום לחינוך ולגדילת הדור הבא בעז"ה.
ואכן, עם היוודע הבשורה על ייסוד הת"ת נרשם ביקוש שיא, כשטובי המשפחות הצעירות שבאו להתגורר בשכונה בשנים האחרונות מסלתה ושמנה של קהילת בני התורה, מיהרו לרשום את ילדיהן לת"ת שייפתח כמסורת תלמודי התורה של עטרת שלמה שנודעו בשערים בהצלחתם והשקעתם, ובס"ד הרישום הושלם בהצלחה גדולה בזמן קצר ביותר ובעז"ה קם הדבר ונהיה, בית גדול לה' ולתורתו, לגדל את הבנים בדרך החינוך המסורה מרבותינו זצוק"ל.