כמידי שנה בשנה לקראת חג הפסח קיימה גם השנה הישיבה הקד' לכל חכמי ורבני הישיבה הקד' שליט"א, תלמידי הישיבה הקד' שיחי' ותלמידי הישיבות לצעירים, את חלוקת הכובעים והחליפות הידועה של הישיבה הקד', המעניקה לכל חכמי ורבני הישיבה הקד' ולכל תלמידיה מלבושי כבוד, מגבעת וחלוקא דרבנן מבית 'המקום הנכון', כנאה וכיאה לעמלי התורה, מאן מלכי רבנן.
החלוקה רבת הממדים מתנהלת כמידי שנה על ידי קרן תומכי תורה של הישיבה הקד' בניהול הר"ר אליהו קפלין שליט"א, שמנהל את החלוקות. החלוקות מתקיימות בכל סניפי רשת היוקרה 'המקום הנכון' ברחבי הארץ, בימים בהם החנות פתוחה אך ורק לאברכי ותלמידי הישיבה הקד'.
קרן תומכי תורה של הישיבה הקד' מגייסת לשם כך סכומי עתק, כשהמטרה, מלבד הסיוע לעמלי התורה הדבוקים בה לקבל יום טוב בשמחה כבני מלכים ממש, היא לייקר ולרומם קרנם של עמלי התורה בעולם.
בישיבה הקד' בקריית הישיבה, מתוך רצון שלא ייגרם ביטול תורה דרבים בכך שיצטרכו התלמידים נ"י לצאת מהישיבה באמצע סדרי 'המסכתא', הקימה הישיבה הקד' במרתף פנימיית צא"י מעין 'חנות' בזעיר אנפין עם צוות עובדים מהרשת, ובכל יום ויום לאחר סדר שלישי, קבוצת תלמידים אחרת נכנסה לבחור את ה'מאני דמכבדותא' לכל אחד ואחד תוך שהם מקבלים את מלוא השירות ללא טרחה כלל וללא חשש ביטול תורה. בהלצה אמרו כי מתקיים בכך מה שמצינו במן במדבר שהצדיקים הגדולים קיבלו את מנתם בפתח הבית…
ההכנות לקראת החלוקה התקיימו מבעוד מועד, חודשים רבים טרם ימי נס החשמונאים, כשברשת 'המקום הנכון' עושים ככל יכולתם לספק את המיטב שבמיטב בעבור תלמידי החכמים. וקרוב לפורים מגיעה הסחורה במכולות ענק המובאות באוניות תובלה לנמל חיפה, ומשם ישירות למרתף הפנימייה בקריית הישיבה.
כמסורת הישיבה הקדושה מימי רבינו מרן שר התורה הגר"ח קנייבסקי זיע"א, נערך השנה מעמד אפיית המצות בעבור נדיבי הישיבה הקד', בביתו של מרן פוסק הדור הגאון רבי משה שטרנבוך שליט"א שטרח ונתאמץ ואפה במו ידיו הקדושות את המצות לכבוד מחזיקי התורה בדורנו.
מיד לאחר קריאת המגילה התקיים כמידי שנה סדר "קבלת התורה מאהבה" ובית המדרש התמלא מפה אל פה, בשקידה נפלאה ובדבקות עצומה, כשלאחר מכן התקיימה מסיבת הפורים המסורתית בהשתתפות רבותינו ראשי הישיבה שליט"א ורבני הישיבה בשירה וברקודים, בשבח והודיה לבורא יתברך
כמסורת הישיבה הקד' מידי שנה ימי החזרות של תקופת ה"מסכתא" החלו בסדר לימוד מיוחד באשמורת הבוקר של יום תענית אסתר, כשמיד לאחר סעודה בחדר האוכל לפני עלות השחר, החל סדר החזרות ברציפות של לימוד שעות רצופות רבות שנמשכו גם ביום תענית אסתר וגם בפורים.
לקראת ימי הפורים ותחילת ימי החזרות נרשמה בישיבה הק' התעוררות רבה לניצול הזמן ותוספת עמל ושקידה. כאשר מחוץ תשכל חרב עם רוחות המלחמה המנשבות והאזעקות המנסרות את האוויר.
באחד מהימים עם התרחשות אזעקות שוב ושוב בשעת תפילת שחרית, התפללו תלמידי הישיבה במקלטים בקרית הישיבה, כאשר דבר לא יוכל לאש התורה המלחכת סביבות ההיכל.
גם בשאר היכלי התורה שע"י הישיבה הקד' נמשכו הסדרים כרגיל בהוראת רבותינו רה"י שליט"א, שאף עוררו כי בעת הזאת חובה עלינו להוסיף ולהגביר חיילים לתורה ביתר שאת וביתר עוז לעורר רחמי שמים על אחב"י, בתלמודי התורה שע"י הישיבה הקד' נמשכו הסדרים לבני הכיתות הגבוהות ככל האפשר, ולצעירי הצאן תלמידי הכיתות הנמוכות נערכו הלימודים ונמסרו השיעורים במרחב הקולי.