החיזוק כנגד הגזירות – רק תורה, עוד לימוד תורה ועוד לימוד תורה
במהלך השיעור הנדיר של מרן גאון ישראל הגאון רבי דוב לנדו שליט"א, שנישא בהיכל הישיבה הקד' בקריית הישיבה ביום היארצייט של מרן רה"י הגר"ג אדלשטיין זצוק"ל, בשיעור שעסק בסוגיית הקנאת כפל לשומר, הוסיף ונשא מרן שליט"א דברי חיזוק בעניני השעה, על החיזוק הנדרש בשעה זו.
בדבריו אמר מרן שליט"א: "אנחנו נמצאים כעת במצב קשה מאד עומדים עלינו לכלותנו, רחמנא ליצלן שלא יהיה. בני הישיבות, בני התורה, צריכים מאד מאד להתחזק נגד זה, והחיזוק הוא בלימוד התורה".
"הם חושבים מחשבות רעות עלינו, ואנחנו צריכים לבטוח בהשם ולהתפלל להשם שהכל יהיה בסדר, לא להתעסק בדברים אחרים, רק לשבת וללמוד ולהגות בתורה, עוד ללמוד ועוד ללמוד, צריך לדעת שאין שום דבר אחר רק תורה, עוד לימוד תורה ועוד לימוד תורה, זה הדבר שיש לנו, זה עצם החיים והמהות שלנו".
את הדברים סיים מרן הגר"ד שליט"א, "לא צריך להאריך לבני ישיבות שחיים את התורה ואת לימוד התורה, בזה אנחנו נתחזק , השם יעזור שהקדוש ברוך הוא יצילנו מידם, ויגן עלינו, ויהיה בעזרנו ונזכה לכל טוב ולגאולה קרובה במהרה בימינו".
45 מרן גאון ישראל הגר"ד לנדו שליט"א בשיעור בהיכל הישיבה הקד'
כמסורת הישיבה הקדושה מימי רבינו מרן שר התורה הגר"ח קנייבסקי זיע"א, נערך השנה מעמד אפיית המצות בעבור נדיבי הישיבה הקד', בביתו של מרן פוסק הדור הגאון רבי משה שטרנבוך שליט"א שטרח ונתאמץ ואפה במו ידיו הקדושות את המצות לכבוד מחזיקי התורה בדורנו.
מיד לאחר קריאת המגילה התקיים כמידי שנה סדר "קבלת התורה מאהבה" ובית המדרש התמלא מפה אל פה, בשקידה נפלאה ובדבקות עצומה, כשלאחר מכן התקיימה מסיבת הפורים המסורתית בהשתתפות רבותינו ראשי הישיבה שליט"א ורבני הישיבה בשירה וברקודים, בשבח והודיה לבורא יתברך
כמסורת הישיבה הקד' מידי שנה ימי החזרות של תקופת ה"מסכתא" החלו בסדר לימוד מיוחד באשמורת הבוקר של יום תענית אסתר, כשמיד לאחר סעודה בחדר האוכל לפני עלות השחר, החל סדר החזרות ברציפות של לימוד שעות רצופות רבות שנמשכו גם ביום תענית אסתר וגם בפורים.
לקראת ימי הפורים ותחילת ימי החזרות נרשמה בישיבה הק' התעוררות רבה לניצול הזמן ותוספת עמל ושקידה. כאשר מחוץ תשכל חרב עם רוחות המלחמה המנשבות והאזעקות המנסרות את האוויר.
באחד מהימים עם התרחשות אזעקות שוב ושוב בשעת תפילת שחרית, התפללו תלמידי הישיבה במקלטים בקרית הישיבה, כאשר דבר לא יוכל לאש התורה המלחכת סביבות ההיכל.
גם בשאר היכלי התורה שע"י הישיבה הקד' נמשכו הסדרים כרגיל בהוראת רבותינו רה"י שליט"א, שאף עוררו כי בעת הזאת חובה עלינו להוסיף ולהגביר חיילים לתורה ביתר שאת וביתר עוז לעורר רחמי שמים על אחב"י, בתלמודי התורה שע"י הישיבה הקד' נמשכו הסדרים לבני הכיתות הגבוהות ככל האפשר, ולצעירי הצאן תלמידי הכיתות הנמוכות נערכו הלימודים ונמסרו השיעורים במרחב הקולי.