אות הפתיחה ניתן בשנת תשנ”ה בהקמת כולל האברכים הראשון בעיר בית שמש. הצורך הדחוף במקום תורה איכותי לאברכים הצעירים שבאו לגור בעיר, הביא את הגאון ר’ שלום בער סורוצקין שליט”א ליזום את הקמת הכולל.
שמו של גאון הדור מרן רבי שלמה זמן אויערבך זצוק”ל, שנסתלק חודשים ספורים לפני ההקמה, נישא על היכל הכולל לזכרו ולעילוי נשמתו הטהורה
ומאז מתנוסס לתפארה בראש כל היכליה – “עטרת שלמה”.
(שיר השירים ג’ י”א)
הוקמה ונוסדה במטרה להוות בית גידול לתלמידי חכמים, המושתת על שרשי העבר ומצמיח פירות מפוארים, בית וועד לחכמים ומקום משכן לעמלי התורה, עטרת תפארת בהיכל קודש.
כנצר להנהגת הישיבה המפוארת, תקע רבינו ראש הישיבה הגאון רבי שלום בער סורוצקין שליט”א יתד נאמנה לאוהל, על תלמיה של ישיבת טעלז ומורשתה הכבירה, נטע אילן היונק מן העבר ומצמיח את העתיד.