יש כאן ג' דברים: סמיכה, העמדה, ונתינת הוד. והיינו סמיכה להוראה שעד אז לא היה מכלל הסנהדרין, ומינוי להנהגה שנעשה מלך שהי' לפני הסנהדרין ולפני כהן גדול, והאצלת הוד ממשה ליהושע. ויש לעיין שבסדר העשיה כתוב, ויעמידהו, ואח"כ ויסמוך, והרי בציווי לא היה כן.
ונראה שבציווי הרי כתוב ידו והוא בעשי' סמך בשתי ידיו – ודרשו רז"ל שעשה משה בעין יפה, ולכן גם הסמיכו לפני העדה וכהן גדול מתורת עין יפה בסמיכה, שהרי מרע"ה עצמו היה שקול כנגד שבעים ואעפ"כ נצטוה למנותו גם על דעת הסנהדרין, ולכן הוסיף משה רבינו בעין יפה גם כוח הסנהדרין בסמיכתו, ועי'.
(מרן הגר"מ גיפטר זצ"ל)