אוצר הספרים

שערי תרבית 

שמחה רבה בקרב עמלי התורה בהופעת הספר "שערי תרבית" על פרק איזהו נשך, הכולל בו את כל עניני ריבית החמורים. הספר נתחבר על ידי הרב הגאון ר' יעקב רובינשטיין שליט"א מחשובי חכמי ורבני הכולל שליט"א בכולל שע"י הישיבה הקד' במודיעין עילית.  

הספר הגדול כולל בתוכו את כל עניני ריבית בעיון גדול ובבהירות רבה, כשהרב הגאון המחבר שליט"א מקיף ומכיל ביושר הסברא, בקרוב לשש מאות עמודים, עשרות רבות של סימנים וענפים, חידושים ביאורים בהעמדת כל הסוגיות שבענייני ריבית ובביאור כלל העניינים ביסודות איסור ריבית על כל אופניה ופרטיה בשורשי הסוגי' ובדעות הראשונים והפוסקים.

עוד הוסיף הרב המחבר שליט"א בסופו קונטרס נכבד מאוד אליבא דהילכתא בטוש"ע סימן קס"ד-קע"ו, הכולל את כל דברי הפוסקים בפסק יסודות העולים בסוגי' ובכל עניני ריבית. ועליו נוסף מאמר בענין מסירת התורה הכולל את השתלשלות מסירת התורה שבע"פ.

בהקדמתו מציין הרב הגאון שליט"א את מהלך כתיבת הספר שנמשך כמה וכמה שנים, וכתיבתו החלה בכולל שע"י הישיבה הקד' בשנת תשע"ד בעת לימוד פרק איזהו נשך בכולל, בליבון הסוגיות ביני עמודי דבי מדרשא עם תלמידי החכמים המופלגים יושבי בית המדרש הגדול.   

בראש הספר מובאות הסכמות מרן הגאון רבי ברוך מרדכי אזרחי זצ"ל והגאון הגדול רבי ברוך ויסבקר זצ"ל המעידים כי "הלומד את עניני ריבית ימצא בספר תועלת גדולה בין בידיעות על בסיס הסוגיות והיקפן והן על דרך ההבנה של הדברים", ומברכים את הרב המחבר שליט"א "שיתקבלו הדברים ברצון ע"י הלומדים ונזכה שהרב המחבר שליט"א יוסיף לזכות אותנו בספריו". 

את הספר ניתן להשיג אצל הרה"ג המחבר שליט"א במס' 052-7127-036 בשעות הערב בלבד. 

הזן כתובת מייל ואנחנו נשלח לך
עידכונים על תכנים חדשים שעולים
לאתר