אוצר הספרים

העמק דעה – ברכות 

שמחה רבה בהופעת הספר החשוב והנכבד "העמק דעה" על סוגיות מסכת ברכות, היוצא לאור על ידי הרב הגאון ר' שמעון עוזרי שליט"א מחשובי חכמי ורבני הכולל שע"י הישיבה הקד' בעיר בני ברק, בו צולל המחבר במים אדירים ומעלה בידו ביאורי סוגיות ברחבי המסכתא ובעניני ברכות, מעומקא דשמעתתא ועד אליבא דהלכתא למעשה.

עיקרו של הספר "העמק דעה" מבוסס על ליבון סוגיות החמורות במסכת ברכות, בדגש על הסוגיות המצויות בזמננו, בעמקות ובבהירות, החל בסוגיות הש"ס בעיון, תוך בירור שיטות הראשונים ושו"ט בדבריהם בעיון רב, עד העמדת דינים העולים, בדגש על הכרעות פוסקי זמננו, תוך מו"מ עם גדולי פוסקי ההוראה שליט"א אשר דבריהם מובאים בתוך הספר. 

בין בתריו של הספר, בן קרוב לשבע מאות עמודים, המקיפים את סוגיות המסכת בענין רב, ניתן לראות עשרות מערכות שבענייני ברכות ערוכים ומבוארים היטב, כמו בעניני קדימה בברכות, עיקר וטפל, פת הבאה בכיסנין, דברים הבאים בשולחן וסילוק השולחן, שיעור דגן לברכה אחרונה, דיני זימון והבא להסב, ספק ברכות, דין ברכות התורה, ועוד מערכות רבות בשאר עניני המסכת כמו דין ערבית מפלג המנחה, חיוב חתן בק"ש ועוסק במצוה, השתמשות בבית הכנסת, ועוד ועוד. כשדגש רב שם הרב הגאון המחבר שליט"א על הדינים העולים ובפרט בנושאים השכיחים ואקטואליים בדורנו, כאשר תחזינה עיני הקורא מישרים. 

הספר מעוטר בהסכמותיהם הנלהבות של ראש הכולל דב"ב הגר"ש שרייבר שליט"א, הגאון רבי עמרם פריד שליט"א שמו"מ של הלכה עימו בנושאים רבים מובאים בספר, וכן הסכמת הגר"א חדד שליט"א ר"י שערי תבונה. ואחת היא הברכה שיזכה המחבר שליט"א להוסיף עוד כהנה וכהנה ולזכות את הרבים בחיבורים נכבדים להשקות ממעייני הדעת והחכמה.    

את הספר ניתן להשיג אצל הרה"ג המחבר שליט"א בטל' 052-7113-432

הזן כתובת מייל ואנחנו נשלח לך
עידכונים על תכנים חדשים שעולים
לאתר