אוצר הספרים

מלחמתה של תורה – ב"מ ח"א

נפל נהורא בבי מדרשא: לקראת סוף זמן חורף הופיע ויצא לאור עולם בישיבה הקד' קובץ "מלחמתה של תורה" מפרי עמלם של בני הישיבה נ"י, על מסכת ב"מ ח"א, היוצא לאור על ידי בני החבורה נ"י בסיוע ארגון "תורה דיליה", ובו שאלות והערות מבני החבורה שנכתבו עלי גיליון המתפרסם בישיבה הקד'. בקובץ מצורפים כל הגיליונות שיצאו לאור במהלך חודשי החורף, ערוכים ומסודרים בסדר חדש, כאשר לכל הערה מובאות התשובות וההערות שנשלחו מבני החבורה בגיליונות הבאים.

הקובץ המונה מאות עמודים סובב ובא על כל חלקי המסכת שנלמדו במהלך חודשי החורף. בחלקו הראשון של הקובץ המכונה "מתור

ת רבותינו" מובאות הערות וחידושים מרבותינו ראשי הישיבה ורבניה שליט"א שנדפסו בראש הגיליונות, כשעליהם מובאים תשובות והערות שנשלחו ע"י בני החבורה לדון בדברים. בחלקו השני של הקובץ מובאות מאות רבות של הערות ועיונים מבני החבורה נ"י לפי סדר הסוגיות שבפרק קמא, מסוגיות 'כי היכי' ו'הילך' ועד סוגיית 'תוקפו כהן' והמסתעף לסוגיות ד'תפיסה'. בחלק השלישי מופיעות הערות 'על סדר הדף' על שאר הפרקים שנלמדו בסדרי היום בישיבה ובסדרי שישי ושב"ק. 

הקובץ המופלא הזה אשר כשמו כן הוא "מלחמתה של תורה" מזכה את הרבים בהרבצת תורה בשער בת רבים בזעיר אנפין ובריבוי עצום ומופלא מאין כמוהו של מלחמת התורה בין כלל יושבי בית המדרש, בתוך זמירת התורה המופלאה הנשמעת יום ולילה בהיכל הישיבה הקדושה, נעימה מיוחדת נשמעת בלא קול והיא נעימת מלחמת דת השערה.

את הקובץ ניתן להשיג בישיבה הקד' – קריית הישיבה  

הזן כתובת מייל ואנחנו נשלח לך
עידכונים על תכנים חדשים שעולים
לאתר