Articles

Search by author
Search by author
Search by topic
Search by topic
Search by date

וחפצת מצוות מתלויי חיים והיא אהבתך

פיוט מצמרר שרשם בן העלייה הבחור שלמה זצ"ל בערב יום הכיפורים על תפקידו מאת השי"ת במיטת חוליו

ליל ג' לסדר "מחצתי ואני ארפא" ערב יום הקדוש ה'תשפ"ג

אשר תוקף פיקודיך

  באדירי התורה

  בבקיאי מסכתות

  בגאונים עצומים

  בדוברי בלימוד

ועושים רצונך

וחפצת מצוות

  מהמטו-אונקולוגיים

  מוותיקי מחלה

  מזוכרי תרופות

  מחפצי שינה

והיא אהבתך

אשר תוקף פיקודיך

  בטועני טענות

  ביחידי סגולה

  בכישרונות גדולים

  בלומדים בהתמדה

ועושים רצונך

וחפצת מצוות

  ממלאי כימותרפיה

  מנמוכי ספירות

  מסובלים ייסורים

  מעוברים טיפולים

והיא אהבתך

אשר תוקף פיקודיך

  בפארי העיון

  בצמאי גמרא

  בקיבוץ חבורות

  ברועשים בלימוד

ועושים רצונך

וחפצת מצוות 

  משוכבים במיטה

  מתלויי חיים

  משחוקי לוקמיה

  ממצפי הרפואה

והיא אהבתך

ככתוב: כי לא בזה ולא שקץ ענות עני ולא הסתיר פניו ממנו ובשוועו אליו שמע

ונאמר: זבחי אלוקים רוח נשברה לב נשבר ונדכה אלוקים לא תבזה

ונאמר: כי שומע אל אביונים ד' ואת אסיריו לא בזה 

ונאמר: פנה אל תפילת הערער ולא בזה את תפילתם

בתקיעת שופר בביה"ח

כתבות נוספות

מקדש מלך

שיפוץ נרחב חידושים והידורים מיוחדים נוספו לעירוב המהודר שע"י הישיבה הקד' בקריית הישיבה כהוראות רבני הישיבה הקד' שליט"א להוסיף הידור על הידור בשלימות הדקדוק. 

מקדש מלך
אשריכם תלמידי חכמים  
אשריכם תלמידי חכמים  

מאות מאברכי הכולל שע"י הישיבה הקד' בעיר בני ברק שליט"א התאספו למעמד לכבודה של תורה מעמד סיום סדרי זרעים טהרות ומסכתות קטנות (שאין עליהם תלמוד בבלי), שנלמדו בשיעור המשניות של ראש הכולל הגאון רבי אברהם ישעיהו אדלר שליט"א המתקיים מידי יום בסיום סדר ב'. 

השיעור נוסד לע"נ הטהורה של מרן רה"י הגאון רבי מיכל יהודה ליפקוביץ זצ"ל כבקשתו בצוואתו להרבות בלימוד משניות טהרות וזרעים, כשסדר מחזור הלימוד נמשך י"ג שנים והושלם ביום היארצייט כ"ו בסיון תשפ"ד, בשיעור לומדים משנה אחת בכל יום בעיון רב, השיעור נוסד מיד ביום פטירתו של מרן זצ"ל בסיוע משפחת קורלנסקי שיחי'. 

כאמור, עתה עם סיום המחזור הראשון של לימוד סדר זרעים טהרות ומסכתות קטנות, התאספו רבים מבני הכולל למעמד הסיום לגומרה של תורה באולם בית הכנסת נאות יוסף, במרכז המעמד נשא דברים ראש הכולל הגראי"ש אדלר שליט"א וכמה מבני החבורה שיחי', עם סיום המעמד החל המחזור החדש בס"ד בתחילת סדר טהרות בלימוד מסכת אהלות.    

אשריכם תלמידי חכמים  
אז נדברו 

עם תחילת הקיץ ייסדה הנהלת הישיבה את 'פורום המנהלים' בו חברים כלל מנהלי התלמודי תורה שע"י הישיבה הקד' בכל הארץ המחנכים החשובים הרבנים שליט"א, הפורום מתכנס אחת למספר שבועות לעצה ברוב תושיה בעניני חינוך העומדים על הפרק. 

במקביל לכך, שמחה עצומה בקהילות האברכים בעיר בית שמש עם ההודעה מהישיבה הקד' על הקמת ת"ת נוסף בשכונה הותיקה בעיר והתחלת הרישום בעז"ה, כידוע בשנים האחרונות העיר בית שמש חווה פריחה רוחנית תורנית אדירה עם בואן של אלפי משפחות להתגורר בעיר, ומשכך גם השכונות הותיקות המשוייכות לאלו שאינם מהציבור החרדי החלו לשנות את פניהן וצביונן, כשרבים מבני התורה רוכשים דירות באיזורים אלו. 

בחודשים האחרונים עם התבססות קהילות רבות באיזורים אלו בשכונה הותיקה בעיר נפגשו רבני הקהילות שליט"א עם רבינו ראש הישיבה הגרש"ב סורוצקין שליט"א לפגישה מכרעת בענין כשעל הפרק עומד ענין צביונה הרוחני התורני של השכונה והמשך ההתפתחות העניפה, כשרבינו ראש הישיבה שליט"א ניאות להקים את הת"ת שיהווה בס"ד מגדלור של תורה ויראה ובית חינוך לתפארת כרם בית ישראל.     

אז נדברו 
והארון בהבנותו  
והארון בהבנותו  

בימים אלו ממש נמשכות בשיאן ההכנות לקראת בניית ארון הקודש שיוקם ויעמוד על תילו בע"ה לקראת חודש אלול הבעל"ט לתהילה ולתפארת לכבוד התורה הקדושה, כפי שנתפרסם בהרחבה בגליון והודעתם ניסן תשפ"ד ועורר גלי קורת רוח שמחה והתעניינות עצומה בכל שדרות ציבור אוהבי התורה בארץ ובעולם. בימים אלו עושות את דרכן לארץ אוניות תובלה ממספר נמלים ברחבי העולם, לצד רכבת אווירית שהמריאה מהודו, כשעליהן חלקים מארון הקודש המפואר שנבנה בידי גדולי האומנים בעולם. 

מלאכת הרכבת הארון הקודש תחל עם תחילת ימי בין הזמנים, כשבמקביל לכך עבודות שונות כבר בוצעו במהלך הקיץ ברחבת ארון הקודש. יצויין עוד, כי במהלך חודש ניסן הוחלפו רצפות היכל הישיבה. 

והארון בהבנותו  

הזן כתובת מייל ואנחנו נשלח לך
עידכונים על תכנים חדשים שעולים
לאתר